Filtrer
Sarah Crossan
-
Ana Kelly est habituée à la mort. En tant qu'avocate spécialisée dans le droit de succession, elle est souvent contactée par les proches de ses clients qui l'informent de leur décès. Mais rien ne l'avait préparée à l'appel de Rebecca Taylor, qui lui annonce la mort de son mari Connor dans un accident. Cela fait trois ans qu'Ana et Connor avaient une liaison, se retrouvant dans des chambres d'hôtel, partant pour des week-ends en amoureux à la campagne et effaçant hâtivement des SMS à peine envoyés. Ils cachaient bien leur amour, et personne n'était au courant. Seule et désemparée, Anna recherche l'amitié de Rebecca, qu'elle considérait jusqu'alors comme sa rivale, mais qui, maintenant, est la seule à comprendre sa douleur. Tandis qu'Anna se rapproche de la veuve de son amant, elle est obligée de reconnaître de douloureuses vérités sur leur liaison - et sur la volatilité de l'amour et du désir.
Un roman audacieux, moderne, profondément divertissant et, parfois, un brin subversif. The Observer.
Traduit de l'anglais (Irlande) par Pierre Demarty -
Grace et Tippi. Tippi et Grace. Deux soeurs siamoises, deux ados inséparables, entrent au lycée pour la première fois. Comme toujours, elles se soutiennent face à l'intolérance, la peur, la pitié. Et, envers et contre tout, elles vivent ! Mais lorsque Grace tombe amoureuse, son monde vacille. Pourra-t-elle jamais avoir une vie qui n'appartienne qu'à elle ?
-
Joe Moon a dix-sept ans. Il vient de quitter New York pour aller vivre un temps au Texas. Son frère aîné, Ed, est en prison là-bas. Jugé coupable du meurtre d'un policier, il attend son exécution dans le couloir de la mort. Or, la date approche. Alors Joe veut être là, aider son frère à affronter ces dernières semaines. Car sinon, Ed sera tout seul. Mais voilà qu'un nouvel avocat reprend la défense du condamné... et il a l'air d'y croire. Joe osera-t-il espérer encore ?
-
Kasienka vient d'arriver en Angleterre avec sa mère. Elle qui n'a jamais connu que la Pologne fait sa rentrée dans un pays qui n'est pas le sien, avec des gens qu'elle ne connaît pas, dans une langue qu'elle maîtrise mal. Et le soir venu, de quartier en quartier, elle cherche son père, qui a quitté le domicile familial sans laisser d'adresse. Bref, ce pays est gris, humide, et parfois assez inhospitalier. Heureusement, il y a la piscine, il y a l'eau. Et dans l'équipe de natation, il y a William...
-
Allison s'est enfuie de chez elle. Elle n'a nulle part où aller. Un peu par hasard, elle trouve refuge chez Marla, une femme qui pense la reconnaître et qui pourtant l'appelle « Toffee ». Allison cherche à oublier, Marla veut se souvenir. Alors, le temps de trouver un nouveau toit, de guérir de ses blessures, la jeune femme accepte d'être Toffee. Et en dépit du mensonge, une amitié tendre et fragile naît entre les deux femmes. Peu à peu, la chaleur d'un foyer, d'une famille choisie, renaît.
-
The outstanding novel from the Carnegie Medal-winning, former Laureate na nOg Sarah Crossan; thought-provoking and incredibly moving, it explores love and family during The Great Hunger
Ireland, 1846 Nell is working as a scullery maid in the kitchen of the Big House. Once she loved school and books and dreaming. But there''s not much choice of work when the land grows food that rots in the earth. Now she is scrubbing, peeling, washing, sweeping for Sir Philip Wicken, the man who owns her home, her family''s land, their crops, everything. His dogs are always well fed, even as famine sets in.
Upstairs in the Big House, where Nell is forbidden to enter, is Johnny Browning, newly arrived from England: the young nephew who will one day inherit it all. And as hunger and disease run rampant all around them, a spark of life and hope catches light when Nell and Johnny find each other.
This is a love story, and the story of a people being torn apart. This is a powerful and unforgettable novel from the phenomenally talented Sarah Crossan.> -
''Sarah Crossan is an infinitely gifted writer. We''re lucky to have her'' Jan Carson
''Sarah is such a magnificent writer'' Cecelia Ahern
43-year-old Dolores O''Shea is logical, organized, and prepared to handle whatever comes her way. She keeps up with her job and housework, takes care of her mentally declining mother, and remains close with her old friends and her younger sister who''s moved to New York. Though her marriage with David, a doctor, isn''t what is used to be, nothing can quite prepare her for Zoey, the AI sex doll that David has secretly purchased and stuffed away in the garage. At first, Zoey sparks an uncharacteristically strong violence in Dolores, whose entire life is suddenly cast in doubt.
But then, Dolores and Zoey start to talk ... and what surfaces runs deeper than Dolores could have ever expected, with consequences for all of the relationships in her life, especially her relationship to herself.
Provocative, brilliant, and tender, Hey, Zoey is an electrifying new novel about the painful truths of modern-day connection and the complicated and unexpected forms that love can take in a lifetime.> -
-
Shortlisted for the Independent Bookshop Week Book Award, Children's category YA stars Sarah Crossan and Brian Conaghan join forces to break readers' hearts in this contemporary story of star-cross'd lovers.
Jess would never have looked twice at Nicu if her friends hadn't left her in the lurch. Nicu is all big eyes and ill-fitting clothes, eager as a puppy, even when they're picking up litter in the park for community service. He's so not her type. Appearances matter to Jess. She's got a lot to hide.
Nicu thinks Jess is beautiful. His dad brought Nicu and his mum here for a better life, but now all they talk about is going back home to find Nicu a wife. The last thing Nicu wants is to get married. He wants to get educated, do better, stay here in England. But his dad's fists are the most powerful force in Nicu's life, and in the end, he'll have to do what his dad wants.
As Nicu and Jess get closer, their secrets come to the surface like bruises. The only safe place they have is with each other. But they can't be together, forever, and stay safe - can they?
An extraordinary, high-impact, high-emotion collaboration between two stars of YA. Perfect for fans of Patrick Ness, Malorie Blackman, Rainbow Rowell and John Green.
-
Sometimes it''s hard to find the right words. This poetry anthology provides the antidote, offering calm, hope and peace to all.
Focusing on positivity, this is the perfect collection to dip into whenever you need a boost. Containing a selection of classic poems from Langston Hughes, Robert Frost, Emily Dickinson and Christina Rossetti, as well as contemporary poems chosen by Sarah Crossan - the go-to verse novelist in the UK - this beautiful book will lift your spirits time and time again. An essential read and the perfect gift for anyone in need of comfort, joy and hope.
For fans of The Poetry Pharmacy and Poems to Live Your Life By
-
''Unmissable ... Incredible'' STYLIST ''Amazing ... I read it in one sitting, completely swept up in Ana''s fragmented narrative'' EMMA HEALEY ''Dark, riveting, powerful'' ELIZABETH DAY ''One of our most original writers. Sarah has almost created an entirely new form of writing in her novels that is hers and hers alone'' JOHN BOYNE Ana and Connor have been having an affair for three years. In hotel rooms and coffee shops, swiftly deleted texts and briefly snatched weekends, they have built a world with none but the two of them in it.
But then the unimaginable happens, and Ana finds herself alone, trapped inside her secret.
How can we lose someone the world never knew was ours? How do we grieve for something no one else can ever find out? In her desperate bid for answers, Ana seeks out the shadowy figure who has always stood just beyond her reach - Connor''s wife Rebecca.
Peeling away the layers of two overlapping marriages, Here is the Beehive is a devastating excavation of risk, obsession and loss.>
-
Dans un monde privé d'air, la vie ne tient plus qu'à un souffle. Alina, Quinn et Bea sont prêts à se battre pour gagner le droit de respirer librement... Les arbres ont été éliminés de la terre et l'oxygène s'est raréfié, provoquant des millions de morts... Les survivants ont été rassemblés sous le Dôme, sorte de bulle protectrice où un nouvel ordre s'est constitué autour d'un Etat totalitaire et d'une société, Respirer Inc.
Qui contrôle l'air que les habitants respirent. Tout en haut de l'échelle sociale, se trouvent les Premiums. Riches et en bonne santé, ils méprisent les Auxiliaires, trop pauvres pour payer un impôt sur l'oxygène et donc contraints de survivre avec le peu d'air qu'ils respirent... Alina, 16 ans, qui a rejoint la Résistance, a échoué dans sa mission à l'intérieur du Dôme. Elle est en danger et doit fuir, à l'extérieur.
Elle rencontre alors Quinn, un jeune Premium et sa meilleure amie Bea, une auxiliaire, partis camper hors du Dôme, et leur demande de l'aide...
-
ESPIRER N'EST PAS UN PRIVILÈGE. RESPIRER EST UN DROIT...Bea, Alina et Quinn sont accusés de faire partie de la Résistance. Bea a perdu sa famille, Alina sa maison et Quinn, son insouciance. Ils sont obligés de se cacher car ils sont activement recherchés par l'armée. Leur dernier espoir : rejoindre Sequoia, un abri où sont regroupés les derniers rebelles. Mai ils découvrent avec horreur la véritable nature de cette communauté : ses membres sont génétiquement sélectionnés pour engendrer une nouvelle race d'humains, une race « supérieure » qui puisse vivre avec peu d'oxygène. Bea, Alina et Quinn sont-ils vraiment les derniers à se battre pour avoir le droit de respirer librement ?
-
First love, friendship and quiet courage combine in this spare and beautiful story that will leave you sad, happy and wanting more from this fantastic new voice in children's fiction.
-
The astonishing new novel from the incomparable, multi-award-winning and Laureate na nOg Sarah Crossan.
I am not who I say I am.
Marla isn't who she thinks she is.
I am a girl trying to forget.
Marla is a woman trying to remember.
Allison has run away from home and with nowhere to live finds herself hiding out in the shed of what she thinks is an abandoned house. But the house isn't empty. An elderly woman named Marla, with dementia, lives there - and she mistakes Allison for an old friend from her past called Toffee.
Allison is used to hiding who she really is, and trying to be what other people want her to be. And so, Toffee is who she becomes. After all, it means she has a place to stay. There are worse places she could be.
But as their bond grows, and Allison discovers how much Marla needs a real friend, she begins to ask herself -where is home? What is a family? And most importantly, who am I, really?